Stimați clienți, Cu ocazia Sărbătorilor Pascale (3. - 6. 5. 2024), vă informăm că timpul de livrare se poate prelungi. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru răbdarea dumneavoastră!

Sfaturi

Cum să alegi accesoriile ideale pentru bicicletă

 

Dacă ești un pasionat de ciclism trup și suflet, vrei să pedalezi la maxim și economisești până la ultimul gram, probabil că nu vei transporta prea mult echipament în timpul plimbărilor. Bicicliștii amatori, însă, se vor gândi deja la ce echipament să împacheteze.

Ce este esențial să iei cu tine când mergi cu bicicleta și ce poți lăsa acasă? Să aruncăm o privire asupra accesoriilor de ciclism esențiale pe care le puteți folosi.

 

Pentru întreținere și service există multe echipamente și dacă ești un ciclist pasionat este posibil să ai nevoie de suport pentru transportul bicicletelor cu mașina, bicicletă fitness și altele. În acest articol dezbatem accesoriile pe care le poți atașa la bicicletă. 

Dacă intenționezi să cumperi o bicicletă, te sfătuim cum să alegi în funcție de tipul și parametrii acesteia. În alte articole oferim sfaturi cu privire la alegerea bicicletei pentru copii și bicicletei fără pedale și desigur sfaturi pentru alegerea căștii, îmbrăcămintei, și a pantofilor de ciclism. 

Reparația penei de bicicletă

La parcurgerea multor kilometri, practic, este imposibil să eviți o pană la bicicletă. Desigur, există și anvelope fără cameră, dar sunt mai greu de achiziționat.  Nu este greu să nimerești un ciob de sticlă, căruia camera nu ii face față. Ai două posibilități, ori schimbarea completă a camerei, ori lipirea acesteia. 

Cameră de rezervă

Dacă ai la îndemână o cameră de rezervă, ești un om norocos deoarece nu trebuie să te chinui cu soluție de lipit și petic. Dacă știi cum să o schimbi, este o chestiune de câteva minute. Dar ce fel de cameră ar trebui să alegi? Ideal este să aibă aceiași parametri cu camera pe care o ai de regulă pe roata bicicletei, astfel ești sigur că nu o să ai neplăceri la schimbarea acesteia.

Parametrul principal pentru camera de aer sunt dimensiunile, care ar trebui să corespundă cu diametrul jantei și cu lățimea anvelopei. Dimensiunile sunt scrise pe ambalajului camerei. Ambii parametri variază în funcție de tipul roții adică de terenul preferat, și sunt de obicei exprimați în milimetri sau în inch (1inch = 2,54 cm). 

 

 Tipul roții

Diametrul roții (inch)

Lățimea anvelopei (mm)

De munte

27,5 și 29 (mai puțin de 26)

50 – 75

Rutieră

28

20 – 35

De trekking

27 și 28

35 - 50

Pentru copii

10 – 24

diverse

Al doilea factor important este valva, partea care permite umflarea camerei. Poți alege din mai multe variante de bază:

  • valvă „auto”Schrader (AV) - diametru gros, ușor de operat (nu necesită a fi dezasamblat), se poate umfla și cu un compresor la o stație peco,
  • valvă Presta (SV, FV) - diametru subțire (trebuie să fie compatibil cu janta), atunci când se umflă trebuie să i se dezșurubeze siguranța, fără reducție nu se poate umfla la o stație peco, greutate mică,
  • valve mai puțin utilizate - Supape Regina (RV), Dunlop (DV), răspândite mai ales în străinătate.

Valva trebuie să se potrivească cu gaura de la jantă. Dacă se folosește un tip incorect de valvă, se poate deteriora. Uneori este necesar să se acorde atenție lungimii adecvate a valvei, mai ales la jantele înalte. Asigură-te că prin valvă, poți umfla roata cu pompa pe care o porți de regulă la bicicletă. Nepotrivirea se poate rezolva, eventual, prin reducție. 

Alți parametri de care trebuie să ții cont la alegerea camerei, sunt greutatea totală a acesteia și rezistența acesteia la înțepături. 

Levier

Are câteva grame, dar te ajută în caz necesar. La reparația unui defect, acesta este ajutorul principal. Capătul rotunjit al levierului pentru pneuri îl prinzi de partea exterioară a anvelopei de dedesubtul marginii, apoi celălat capăt al levierului îl prinzi de o spiță. Sunt necesare două leviere pentru scoaterea camerei și a anvelopei și ceva practică. 

Alegerea levierului nu este nimic complicat, de regulă sunt modele simple de plastic, foarte ieftine. Unele modele au carlige mai rezistente. 

Lipire

De îndată ce apare un defect nu înseamnă că trebuie să schimbi camera cu una nouă. Este mult mai ușor, dar dacă gaura din cameră este mică se lipește ușor, iar camera nouă o poți păstra pentru alte situații, de exemplu atunci când te grăbești sau când gaura înțepăturii nu se poate lipi. 

Recomandăm achiziționarea unui kit pentru lipirea camerei. Majoritatea se vând în cutii mici compacte în care găsești strictul necesar de bază:

  • petice - majoritatea acestora sunt de mărimi și forme diferite, deci poți utiliza pe cel care se potrivește cel mai bine la situația respectivă; se găsesc și petice adezive, deci nu ai nevoie de adeziv pentru lipit,
  • adeziv de lipit - un tub mic cu adeziv de lipit care se usucă rapid, ideal să aibă vârf care ajută la aplicarea acestuia foarte ușor în locul în care ai nevoie,
  • șmirghel - înainte de a lipi gaura, mai întâi șmirgluim suprafața camerei, în locul unde este gaura, pe suprafața aderentă substanța de lipire se prinde mult mai bine, iar peticul va rezista,
  • soluții de curățare - uneori aceste seturi de reparații dispun și de lavetă cu soluție de curățare, cu care poți curăța sau îndepărta murdăria din jurul găurii; pe suprafața murdară adezivul nu se prinde bine.  

În caz de înțepătură, trebuie să scoți camera din anvelopă (cicliștii experimentați nici nu scot roata din cadru), să descoperi unde este înțepătura, apoi se curăță suprafeța din jurul găurii, se asprește și se lipește peticul. Este bine să acorzi atenție la instrucțiunile de pe kitul de lipire. Înainte de a pune camera în anvelopă și de a umfla roata, asigură-te că nu a rămas vreun ciob sau altceva asemănător, pentru ca la umflare să nu faci imediat iarăși pană.  

Cu siguranță nu este o idee rea să ai cu tine kit pentru reparația anvelopei, în caz de o gaură mare (tăiere).

SFAT: Dacă ai roți fără cameră, un defect mic îl rezolvă lichidul de etanșare, care curge în interiorul anvelopei și poate repara rapid anvelopa.  Pentru gaura mare ai nevoie de kit de reparare, care diferă de cea obișnuit. Și aici sunt disponibile kituri care, în mod ingenios dispun de tot ceea ce ai nevoie, în procesare compactă. Includ următoarele:

  • ac de introducere și de curățare - acestea sunt ori separate ori într-un singur instrument; cu acul de curățare curățăm gaura și totodată acul ajută și la introducerea fitilului în gaura anvelopei, 
  • fitil - cu ajutorul acului introduci fitilul în gaură, în așa fel ca ambele capete să rămână afară și scoți acul, lichidul din anvelopă, datorită fitilului, ar trebui să etanșese gaura,
  • substanță de lipit - puteți găsi în kit și adeziv sau soluție de lipire pentru a repara gaura din exterior,
  • cuțit mic - cuțit subțire, cu care poți scurta fitilul după necesitate.

Pompe

Fie că lipești camera sau fie că este nouă oricum trebuie umflată. Principalul parametru la alegere, așa cum am menționat și în rubrica camere, este tipul de valvă pe care o ai la roata bicicletei. Cea mai cunoscută este valva Schrader, în caz de incompatibilitate se poate utiliza reducție, dar pompele sunt adesea adaptate pentru orice variantă de valvă.   

Un alt factor la alegerea acesteia este tipul: 

  • pompă de mână - design mic și compact care se poate transporta pe cadrul bicicletei sau pe tija de șa, dar trebuie să știi că pompa mică umflă mai greu roata și este mult mai complicat să obții o presiune mare.

 

  • pompă de picior - versiunea mare, este mare și grea dar la umflarea roții este mult mai rapidă - fixezi pompa la sol și la procesul de umflare folosești tot corpul - de aceea umflarea este rapidă și la presiune mare.

  • cartuș CO2 - este o variantă specială, la care nu trebuie să depui forță fizic la umflare, pur și simplu fixezi cartușul CO2 la valvă și dioxidul de carbon face totul, acest sistem este des folosit pentru umflarea inițială a anvelopelor fără cameră de aer atunci când trebuie dintr-o dată mai multă presiune, dezavantajul este că trebuie să se schimbe.

Între pompe există diferență, în ceea ce privește presiunea maximă cu care pot umfla camera de bicicletă. De exemplu, bicicleta rutieră se umflă la presiune mai mare, în comparație cu cea de munte. Unele pompe au manometru pentru un control precis al presiunii. O opțiune interesantă sunt pompele cu două pistoane care se umflă în ambele direcții ale mișcării de pompare și furtunul acestora este lejer, datorită căruia nu trebuie să manipulezi cu pompa în poziția exactă a valvei.

Unelte și service

Înlocuirea sau lipirea unei camere de aer este doar una dintre sarcinile de bază, cu care mai devreme sau mai târziu o să te întâlnești. Pe lângă aceasta o să confrunți cu întreținerea bicicletei, eventual cu service sau reparații de bază. Acasă poți avea toate sculele și uneltele posibile, dar ce iei cu tine la turele cu bicicleta? 

Dacă ai doar o geantă mică de bicicletă, în aceasta poți stoca ușor așa-zisa cheie multiplă - va fi un tovarăș util pe drum. I se spune cheie doar din obișnuință, deoarece producătorii găsesc modalități ingenioase de a adăuga cât mai multe alte instrumente la această unealtă care îți va fi la îndemână pe drum. Cu o cheie multiplă bună, poți face față la diferite situații, poți strânge sau slăbi aproape orice șurub al bicicletei. Hai să vedem cu ce este echipată cheia multiplă: 

  • chei hexagonale(de diferite mărimi)
  • șurubelniță plată și cruce
  • cheie torx T25(eventual diferite mărimi) 
  • chei laterale
  • chei de centrare - pentru aranjarea spițelor la roată
  • nituire de lanț- în caz de rupere a lanțului, acesta te salvează dar necesită și cuplare rapidă a lanțului.

Într-o singură piesă poți avea toate aceste unelte, dar sunt ideale doar în caz de urgență. Există și chei multiple mai mici, care dispun de mai puține funcții, cheia de centrare și dispozitivul de nituit, biciclistul o poate purta separat. Alte articole ce pot fi incluse în geanta de bicicletă:

  • bandă de strângere și bandă adezivă - ajutor versatil, care nu ocupă mult loc, dar atunci când a sosit momentul său este de neprețuit, ideal pentru reparații provizorii.
  • cablu de schimbare, suport schimbător spate - această piesă de rezervă este adecvată pentru turele de lungă durată pe teren accidentat, unde este posibil un impact în care poate fi deteriorat suportul.

Service la domiciliu

Uneltele enumerate sunt ideale în caz de urgență, dar odată cu acestea service-ul și întreținerea nu se termină.  

  • chei de atelier, șurubelnițe și alte scule- cheile multiple sunt realizate pentru a economisi spațiu și greutate, dar munca cu acestea nu este foarte practică; asigură-te că ai șurubelnița sau cheia potrivită pentru orice piesă a bicicletei tale.
  • curățare - murdăria grosieră sau noroiul de lungă durată dăunează bicicletei, aceasta se poate spăla cu ajutorul furtunului cu apă, dar pentru o curățare detaliată, sunt utili detergenții speciali și produsele de spălare pentru ciclism, perii, fire, degresanți, sau unelte ajutătoare cum ar fi mașina de spălat a lanțului de bicicletă.
  • lubrifiere - este indicată menținerea tuturor componentelor în mișcare lubrifiate, altfel se uzează și se defectează și alte piese - vaselina și lubrifianții ar trebui să facă parte din echipamentul de ciclism de acasă, fie universale sau special pentru lanț, furcă și altele.

Conținutul trusei de întreținere a bicicletei ar trebui să corespundă cu tipul acesteia, întodeauna este necesar să avem accesorii și unelte care corespund nevoilor tale.  

Faruri și stopuri

Lumina este foarte importantă pentru ciclist și pentru siguranța acestuia. Lumina de la bicicletă are două scopuri importante -  de a lumina drumul ciclistului și să atragă atenția, pentru ca ciclistul însuși să fie observat de ceilalți din trafic.  

Legea prevede că, în condiții de vizibilitate redusă, biciclistul trebuie să aibă un far cu lumină albă în față și o lumină roșie sau intermitentă la spate. Dacă circuli pe drum luminat, cum ar fi în oraș, în față, în locul farului poți avea o lumină albă sau lumină intermitentă. 

Faruri

Pentru un far de față, de la care aștepți o vizibilitate cât mai bună în față, te poți orienta la alegere după unitatea de măsură a fluxului de lumină - lumeni. Desigur că diferă dacă ai nevoie de un far pentru mersul prin oraș (care este cât de cât luminat) pe timp de noapte și cel cu care mergi la trail pe timp de noapte. Valoarea limită și eficientă a unui far de bicicletă este de 250 până la 300 de lumeni. Poți întâlni și faruri cu valori de 2 000 lm, care luminează perfect orice pădure întunecată.

Puterea lumenului determină distanța până la care farul luminează fără probleme. Un alt factor este forma fluxului de lumină pe care farul îl emită. Uneori ai nevoie de a lumina într-un anumit loc, dar pentru o vedere mai bună în asamblu asupra împrejurimilor în întuneric, este bine să ai un con mare de lumină, care luminează un unghi mai mare de vedere. 

Ce mai putem spune despre faruri? Mai jos sunt parametri de bază a acestora:

 

 Parametri

Posibilități

Locul și sistemul de fixare

- la cască (avantajos deoarece luminează acolo unde te uiți)

- la ghidon
- ferm fixat prin platforme de înșurubare (fixe) etc.

Variante de iluminare

- diferite moduri

- comutatea intensității de lumină
- moduri de economisire, intermitent
- modul flash -
 lumină foarte puternică pe termen scurt care luminează un spațiu mare

Alimentare

- cu baterie (cele de schimb le poți lua cu tine)
- acumulatoare (baterie reîncărcabilă integrată, necesită să se alegă după capacitate)

Alte funcții

- praf și rezistența la apă (să reziste pe timp de ploaie)
- indicator de încărcare
- telecomandă
- protecție sporită împotriva spargerii, în caz de impact

Lumină intermitentă

Lumina intermitentă, uneori denumită și lumină de siguranță, nu are ca sarcină să lumineze drumul în față, ci să atragă atenția, pentru a fi observat de ceilalți din trafic. Aceasta este situată la spate, are culoare roșie și i se mai spune și stop. Dacă se circulă în condiții de vizibilitate reduse într-un oraș bine luminat, poți folosi lumina intermitentă și în față, dar lumina acesteia trebuie să fie albă. 

În cazul luminii intermitente sunt mult mai puține cerințe, din punct de vedere al fluxului luminos. Din nou depinde dacă le vei folosi în întuneric complet sau de exemplu în lumina orașului, dar pentru o imagine de ansamblu de bază, este suficient până la o sută de lumeni. Alte caracteristici sunt foarte asemănătoare cu parametrii menționați pentru faruri, din nou poți alege între diferite tipuri de surse de alimentare, metoda de montare, bineînțeles că luminile intermitente au diferite moduri de iluminare. 

O opțiune interesantă poate fi o lumină intermitentă încorporată direct în șa sau în cască, ceea ce este un lucru foarte avantajos faptul că este poziționat sus și nu sub șa. Există și stopuri de spate, cu lumini intermitente care se controlează cu telecomanda de pe ghidon.

Ciclocomputere 

Adesea este numit și tahometru de ciclism, iar măsurarea vitezei este doar una dintre multele funcții pe care le poate îndeplini un ciclocomputer. Este un dispozitiv complex, care, în versiunea sa cea mai modernă, poate avea GPS, poate măsura toate tipurile de funcții corporale, programe complexe de antrenament și așa mai departe. 

Mai întâi trebuie să te hotărăști dacă este adecvat pentru tine un ciclocomputer cu fir, sau cel fără fir.

 

Tip de ciclocomputer

Avantaje

Dezavantaje

Cu fir

+ măsurare mult mai eficientă și mai precisă

+ variantă ieftină

+ bateria rezistă 3 ani

- este mai greu de instalat

- firul se poate prinde de ceva în timpul mersului pe bicicletă

Fără fir

+ montare ușoară și rapidă

+ ușor de utilizat pe mai multe biciclete

 

+ permit versiuni montate pe încheietura mâinii (sporttesters)

- trebuie să se încarce

- riscă a se conecta la ciclocomputerul unui alt ciclist din apropiere (este necesară codificarea semnalului)

- măsurarea este mai puțin exactă

- variantă scumpă

 

Cu siguranță știi la ce ar trebui să te aștepți de la un ciclocomputer. Fie că sunt suficiente funcțiile de bază, sau te îndrepți spre categoria medie sau cea mai înaltă. Și după această clasificare poți determina ce ai nevoie de la un ciclocomputer. 

  • funcții de bază - viteza actuală, viteza maximă, viteza medie în timpul cursei, distanța parcursă în timpul cursei, distanța totală parcursă (kilometraj pe termen lung), durata cursei, timpul total parcurs, ora și data curentă, cronometru
  • funcții ușor avansate- cadența de pedalare, estimarea caloriilor, măsurarea ritmului cardiac, planificarea procesului de antrenament, comutarea între diferite biciclete, măsurarea temperaturii și a presiunii atmosferice, navigația GPS și înregistrarea traseelor (hărți), conexiune Bluetooth sau WiFi.

Printre alți parametri, cărora trebuie să le acorzi atenție sunt, parametrii adecvați ai ecranului, și anume dimensiunea, culoarea, lumina de fundal și metoda de control. Există posibilitatea de a alege între designul cu butoane și cel tactil, dar adesea poți găsi o combinație a ambelor variante. Funcțiile importante pot fi controlate prin butoane ușor de atins și nu trebuie să te uiți la ecran în timpul mersului. Dacă practici ciclismul și în condiții extreme meteo, ai grijă să fie rezistent la apă. 

Alte accesorii

Pe lângă accesoriile menționate mai sus, la a căror alegere o să ai nevoie de ceva timp, mai sunt și alte detalii care ajută ca mersul pe bicicletă să fie mult mai plăcut. Totodată, acestea sunt, de obicei, lucruri pe care nu le vei găsi strict pe toate bicicletele, deoarece pentru sportivii de performanță, de exemplu, pot adăuga greutate inutilă la bicicletă. Hai să aruncăm o privire asupra lor.  

Antifurt bicicletă

Dacă îți pasă de bicicleta ta, ai grijă și de siguranța acesteia. Investește într-un antifurt , de calitate care o protejează adecvat. 

Când vine vorba de antifurt, este indicat să știți clar ce tip de antifurt cauți și dacă dorești să îl păstrezi asupra ta, unde greutatea și depozitarea joacă un rol important, sau dacă îți încui mereu bicicleta în același loc și nu ai nevoie de un antifurt în deplasare. Un alt factor este gradul de securitate, și trebuie să fii sigur și pentru câte biciclete deodată intenționezi să-l folosești. Poți alege și dintre modele cu diferite modalidăți de blocare, fie cu cheie, fie cu cod numeric etc. 

  • U-Lock Criterion - antifurt la cadru, care se ancorează ferm pe bicicletă, fixează roata de spate, deci restul bicicletei poate fi furat (poți folosi încă un antifurt), greutate ridicată, rezistență maximă, 
  • antifurt U - construcție solidă, durabilitate bună, dar are o greutate ridicată și se transportă mai dificil, opțiune potrivită pentru montare într-un singur loc în care de regulă parchezi bicicleta,
  • pliabil - are un grad bun de securitate dar destul de greu, se pliază în dimensiuni compacte, 
  • lanț - opțiune potrivită pentru montare într-un singur loc în care de regulă parchezi bicicleta, nu se poate transporta deoarece este foarte greu, dar foarte rezistent, lanț gros acoperit cu înveliș de textil, bun la manipulare.

Proprietarii modelelor scumpe de bicicletă ar trebui să  investeze într-un antifurt electronic (GPS, accelerometru, alarmă) sau un localizator GPS, care este portabil și poate fi ascuns în diferite locuri pe bicicletă, este o opțiune corespunzătoare împotriva furtului. Apoi prin intermediul telefonului te poți asigura că bicicleta este în regulă, întotdeauna este disponibilă locația bicicletei pe mobil. 

Geanta de bicicletă

Puțini bicicliști sunt cei care pleacă cu bicicleta, fără niciun echipament. Fie că ai nevoie doar de spațiu de depozitare pentru echipamentul de service de bază, fie că vei pedala sute de kilometri în câmp, este bine să acorzi atenție la alegerea genții potrivite pentru bicicleta ta. Orice geantă nu se poate utiliza versatil pe orice tip de bicicletă.

Geanta se alege în funcție de volumul necesar și după locul unde se poate plasa pe bicicletă. Există următoarele tipuri de genți:

  • pe tija cadrului - de regulă are formă triunghiulară, pentru a nu incomodași pentru a încăpea pe cadru, împreună cu sticla de apă,
  • sub șa - este micuță, direct sub șa, modelul anterior este variantă mai mare decât aceasta,
  • la ghidon - se plasează în mijlocul ghidonului, pentru a nu incomoda, deseori în aceasta se depozitează telefon cu navigație sau o hartă obișnuită
  • la portbagaj - volumul mare necesită un transportator, ideal pentru drumurile de lungă durată.

Un tip special de genți, care se pot vinde în diferite seturi, sunt variantele așa-zise bikepacking, unde ușor exagerat, putem spune că biciclistul „locuiește” pe bicicletă. Ai nevoie de mai multe genți de bicicletă cu volum mare pentru orice echipament, inclusiv sac de dormit etc. Cel mai des acestea sunt plasate pe portbagajul bicicletei, la rama cadrului și la ghidon. Dar se acordă atenție ca acestea să nu incomodeze pedalarea. Și trebuie să se țină cont că greutatea este mai sporită.  

La alegerea acestora acordă atenție și la modul de prindere (velcro, capse), sistemul de închidere, volumul util, de câte buzunare dispune și desigur dacă este rezistentă la apă - la drumul lung ai nevoie să fie rezistentă la apă. 

Suport de bidon

Este foarte practic și necesar pentru toți bicicliștii, mai ales pe timp fierbinte de vară. Suportul trebuie să mențină sticla cu apă în așa fel ca aceasta să fie ușor accesată în timpul mersului dar, în același timp, sticla nu trebuie să cadă din cauza forței centrifuge într-o curbă bruscă. Este întotdeauna o idee bună să te asiguri că este confecționat pentru capacitatea corectă a sticlei. De asemenea, asigură-te că suportul ales nu va interfera cu geanta pentru cadru sau cu orice altă parte a bicicletei.

Suportul pentru sticla de apă, de regulă, se atașează pe cadru și un alt loc adecvat este ghidonul. Verifică cu atenție materialul din care a fost suportul realizat. Cele din plastic sunt ușoare și flexibile, cele din metal sunt mai durabile, sau poți opta pentru o combinație a celor două. Există și suporturi din carbon, care au greutatea foarte redusă și sunt ferme, dar au prețul mai ridicat. 

Se poate alege și în funcție de modul de introducere a sticlei în suport, dacă prin partea superioară  sau din lateral. Cea de a doua posibilitate este ideală pentru cadrul mic. Interesante sunt modelele de suporturi cu cheie multiplă integrată, cartuș CO2 și așa mai departe.

Cric și portbagaj

Ambele sunt des folosite la bicicletele de oraș, la cele de munte și la cele rutiere nu se folosesc deloc. La alegerea cricului trebuie să te asiguri că este compatibil cu cadrul și cu frâna pe disc. Dacă nu ești sigur poți alege modele universale. Acordă atenție la mecanismul de prindere, ca să nu deterioreze vopseaua cadrului de bicicletă. Asigură-te că cricul se pliază bine și nu incomodează în timpul mersului pe bicicletă. 

Portbagajul deasupra roții de spate se fixează la cadru (capacitate de încărcare mai mare) și eventual de tija de șa (mai puțin dar se folosește și pe furca de față). Este des folosit la bicicletele de oraș sau la excursii de lungă durată, deoarece pe portbagaj poți atașa genți mari. Și aici trebuie să verifici dacă sistemul de prindere este compatibil cu cadrul, ca acesta să nu incomodeze.

Apărători

Apărătorile de noroi nu sunt disponibile pe orice tip de bicicletă. Chiar dacă plănuiești să mergi cu o bicicletă de munte în condiții dificile, noroi și similare, te aștepți să te murdărești și nici măcar apărătorile de noroi nu te-ar proteja prea mult.

Dar dacă dorești să ai apărători pe bicicletă, poți alege din versiunile care acoperă bicicleta în cea mai mare parte (tipic pentru bicicletele de oraș). Acest model este mai lung și trebuie să se aleagă după mărimea roților. Pe lângă acestea sunt și apărători de plastic care se atașează mai departe de roată și formează un fel de scut față de fluxul principal de murdărie. Nu trebuie să se aleagă strict după mărimea roților.

Atunci când cumperi apărători, poți alege opțiunile din plastic sau din metal (aluminiu). Interesează-te dacă tipul respectiv de apărători se poate monta la bicicleta ta, fie din cauza frânelor sau a furcii și așa mai departe. Întreabă despre apărătorile care se potrivesc bine și care au montare și demontare ușoară. 

Claxon și oglindă

Claxonul se folosește la bicicletele care circulă în trafic intens, printre alți cicliști, pietoni, etc. De regulă acestea se folosesc la bicicletele de oraș și sunt disponibile în design atrăgător, dar se pot folosi și pe o bicicletă de trekking, dacă vei circula pe o pistă de ciclism unde sunt mulți bicicliști. 

Caută un clxon care se poate folosi ușor și care să nu producă zgomote atunci când circuli pe teren accidentat. 

Oglinzile retrovizoare sunt foarte rare pe biciclete. Dar acestea sunt cu siguranță potrivite dacă biciclistul are dificultăți în a întoarce bicicleta. Datorită oglinzii poți avea sub control tot ceea ce se întâmplă în spatele tău. Este ideală pe șoselele intens frecventate. De regulă acestea se montează pe ghidon dar interesante sunt și variantele care se montează la cască.